esemény
Levelet kaptam, lájf – We only use electronic communication | Juhász Nóra | Modem Modern és Kortárs Művészeti Központ

kurátor | Török Krisztián Gábor

megnyitó | 2025. junius 21. 17:00

a kiállítást megnyitja | Juhász Nóra képzőművész, a MODEM-díj 2024 nyertese, Török Krisztián Gábor a kiállítás kurátora

web | https://modemart.hu/kiallitas/...

a kiállítás bezárása | 2025. szeptember 21.

cím | MODEM, Project Space

Térkép

Szeretettel várunk mindenkit a Levelet kaptam, lájf – We only use electronic communication című kiállításunk megnyitójára június 21-én 17 órától a MODEM-be! A kiállításmegnyitó a Múzeumok Éjszakája programjának része, ezért a látogatóknak belépőjegy váltása szükséges!

A megnyitó programja:
A tárlatot megnyitja és bemutatja: Juhász Nóra képzőművész, a MODEM-díj 2024 nyertese és Török Krisztián Gábor, a kiállítás kurátora.

A kiállításról:

Juhász Nóra új projektje egy fiktív postamúzeum nevében folytatott levelezésen keresztül vizsgálja a kommunikáció hitelességét, a múzeumok identitását és a levélkultúra eltűnő világát. Az ebből kiinduló, sokrétű installáció egyszerre ironikus és érzelmes kutatásként reflektál a posta történeti jelentőségére, valamint a digitális korszak személytelenségére. A projekt eredetileg rendhagyó performanszként indult, amely a mail-art hagyományaira és a „catfishing” – vagyis megtévesztő online identitás – gyakorlatára épült. A művész fiktív intézményi szerep mögé bújva lépett kapcsolatba múzeumokkal, hogy feltérképezze a hiteles kommunikáció határait és a bizalom törékenységét a digitális korban.

A „Levelet kaptam, lájf – We only use electronic communication” cím frappánsan összefoglalja a projekt alapgondolatát: a félreértés, a megtévesztés és az újrakódolás esztétikáját. A cím első fele az OPUS együttes 1984-es slágerének magyar félrehallásából született – egy ironikus, nosztalgikus mém, amely a levélkultúra eltűnésére játszik rá. A második fele ezzel szemben egy hivatalos, gépies válasz, amelyet egy postamúzeum küldött vissza a művész kérdőívére. A két idézet ellentéte érzékletesen világít rá arra a törésvonalra, amely a személyes, bizalmi kapcsolatok és a digitális, intézményi kommunikáció között húzódik – és amelyet a kiállítás érzékenyen tematizál.

A projekt eredetileg rendhagyó, a „catfishing” – vagyis megtévesztő online identitás – módszerére épülő performanszként indult. A művész fiktív intézményi szerep mögé bújva lépett kapcsolatba postamúzeumokkal, hogy feltérképezze a hiteles kommunikáció határait, és kritikusan megvilágítsa a digitális korban formálódó bizalmi helyzeteket.

Kurátor: Török Krisztián Gábor 

Jótanács

Az ikOn oldalain elhelyezett hirdetésekkel (bannerekkel) a kortárs képzőművészeti események nagyobb látogatottsága érdekében végzett munkát támogatja!

az ikOn médiaajánlata