SEBŐK Éva | MIKRÓ - MAKRÓ | Sebők Éva
megnyitó | 2025. március 14. 18:00
web | https://www.facebook.com/event...
a kiállítás bezárása | 2025. április 1.
cím | K.A.S. Galéria 1114 Budapest, Bartók Béla út 9.
Szeretettel várjuk a K.A.S. Galéria új kiállításának megnyitójára:
SEBŐK Éva
MIKRÓ - MAKRÓ
Megnyitó: 2025. március 14., péntek 18 óra
A kiállítást megnyitja: Muladi Brigitta művészettörténész
'... az általunk ismert végességet a legnehezebb felfognunk, miközben felettébb biztosnak tetszik, hogy a számunkra elképzelhetetlen végtelenség létezik. '*
Az életnek minden formáját folytonos mozgás kíséri, minden mozgásban van, és állandóan változik. A mozgás ábrázolása a képzőművészetben, a síkon, a statikus kép ellenében a modern művész számára jelentett kihívást. A futurizmus, a kubizmus a 20. század elején már kísérletezett a sík megmozdításával. Sebők Éva egyenesen a futurizmus atyja Boccioni arcképének ábrázolásával kezdte pályáját. Ez a sorozat azonban nem portré volt, hanem a fotórealizmus sajátos formája, mozgás közben elmosódott állókép fotóról. Boccioni mint példakép aztán átadta helyét egy látszólagos teljes absztrakciónak. De valóban erről van szó? Ha fotórealizmusról beszélünk valószínű, hogy művészi fotókra, családi fényképeinkre, magazinjainkban megjelenő figurális, ábrázoló jellegű fotókra gondolunk. De léteznek a fotórealizmusnak egyéb dimenziói is. Műholdas felvételek készülnek a világegyetemről, az égboltról, a Föld 'fényeiről', elektromikroszkopikus felvételeket láthatunk sejtekről, baktériumokról. Ha szemmel alig érzékelhető is ez a folyamat, ezek a természeti és kozmikus jelenségek éppúgy folytonos mozgásban vannak, mint a látható élő szervezetek. A pontos érzékelés számára végtelenbe vesző bolygókat, csillagokat szabad szemmel apró fénypontokként fogjuk fel. A kinagyított sejtekről kiderült, hogy kör alapformában léteznek. Sebők Éva ezt a két dimenziót választotta ki grafikai, festészeti és az ezzel összefüggő optikai vizsgálódásaihoz…” Muladi Brigitta
///
'...the known infinity is the hardest to perceive while the unimaginable existence of infinity seems definitely trustworthy.''
Every form of life is accompanied by a continuous motion, everything is in motion and forever changing. In fine arts, depicting motion in picture in contrast with the static picture was challenging for the modern artist. At the beginning of the 20th century trends, such as futurism and cubism already experimented with putting the horizontal in motion.
Éva Sebők started her career by depicting the portrait of the father of futurism, Boccioni. Nevertheless, this series cannot be considered as portraits, but a special form of photorealism; a stative picture blurred in motion. Then, the idol, Boccioni gave its place to a seemingly full abstraction. But, is that all it's about? Speaking of photorealism our first thought is of artistic photos, our own family photos, figurative and illustrative photos published in magazines. Beyond this, there are other dimensions of photorealism as well. Satellite photos are taken of the universe, the sky, the lights of the Earth; cells and bacteria can be seen in electro-microscopic photos. Even if this process can hardly be perceived by the naked eye, these natural and cosmic phenomena are in constant motion as well as visible, animate organizations. The planets disappearing from our scope of perception and the stars are perceived as tiny light spots. By magnifying the cells it has been discovered that their basic existence is in the form of circle.’’ Brigitta Muladi
A kiállítás 2025. április 1-ig lesz látogatható.
K.A.S. Galéria
1114 Budapest, Bartók Béla út 9.
(nyitvatartás: szerda, csütörtök, péntek 15:00 - 18:00)
tel.: +36 20 986 8601
kasgaleria@gmail.com
facebook.com/kasgaleria
instagram.com/kasgaleria
instagram.com/kasgyujtemeny
kasgaleria.hu
Ha egy időpontra kattint, akkor az ikOn megmutatja, hogy erre a napra milyen eseményeket regisztráltak.