Vásárhelyi Antal Magyarországon most először bemutatott festményeinek és fekete-fehér grafikáinak alapja ugyanaz a szigorú, mértani pontossággal kiszerkesztett architektúra, amely a szakrális terek struktúráját adja.
Vásárhelyi vásznain és grafikáin valódi architektuális elemek és jelképek felhasználásával teremt sajátos térillúziókat, amelyek a szakralizált helyek szabályszerűségeit tükrözik. Munkái egyszerre láttatják a teljességet és az apró részleteket, valamint a természetből és a matematikából vett tökéletes formákat. A sokszorosan tagolt vásznakon és grafikákon gyakran egymást fedve jelennek meg az alaprajzok, a mélységek és a különféle dimenziók. Az eltérő perspektívából láttatott terek, a semmibe, mégis a mindenségbe vezető lépcsők, rámpák, gúlák, boltívek, ablakok és ajtók mindig újabb értelmezési lehetőségeket nyitnak meg. A tökéletes idomokból; a négyzetből, a körből és az egyenlő oldalú háromszögből kiinduló formák a szakrális terek ábrázolásával együtt járó isteni attribútum jelölői. A vallási szimbólumok együttesen jelennek meg a festményekben és grafikákon, kifejezve a különféle létállapotokat, az élet és a halál egységét, a fent és a lent világát, valamint a férfi és a női attribútumok összekapcsolódásait.
Vásárhelyi síkban ábrázolt tereinek mélységei olyan belső világokat nyitnak meg, amelyek a végtelenbe vezetnek. A nézőre, vagyis a képbe lépőre van bízva, hogyan éli át látott tapasztalatait. Vásárhelyi Antal munkái összegzik az ősi tudást, hogy általuk továbbítson valamint a világmindenség univerzalizmusából.
Vásárhelyi Antal 1950-ben született Szatmárnémetiben, Romániában. 1969 és 1973 között Bukarestben végzett belsőépítészeti és grafikaitanulmányokat. 1979-ben telepedett át Magyarországra. 1975 óta rendszeresen állítja ki munkáit, vesz részt nemzetközi tanulmányutakon. Művei neves hazai és külföldi gyűjteményekben, múzeumokban megtalálhatóak. Számos díjjal tüntették ki. Budapesten él és alkot.