Nem vagyok robot. A szingularitás határain | Memo AKTEN, BarabásiLab, Aram BARTHOLL, Katriona BEALES, BINAURA, BIRKÁS Mona, BIRÓ Dávid, Zach BLAS & Jemima WYMAN, James BRIDLE, Arvida BYSTRÖM, Juan COVELLI, Jake ELWES, FÜLÖP Szabolcs, Fabien GIRAUD & Raphaël SIBONI, Neil HARBISSON & Pol LOMBARTE, Vladan JOLER & Kate CRAWFORD, KÚTVÖLGYI-SZABÓ Áron, Lawrence LEK, Cristina DE MIDDEL, Joana MOLL, PÁLL Tamás, Wilfredo PRIETO, ZÁMORI Eszter
kurátor | KÉSZMAN József, MAJ Ajna, NOLASCO-RÓZSÁS Lívia, ÜVEGES Krisztina
megnyitó | 2022. szeptember 15. 18:00
a kiállítást megnyitja | ACZÉL Petra
web | https://www.ludwigmuseum.hu/ki...
a kiállítás bezárása | 2022. november 27.
cím | Ludwig Múzeum, 1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
Köszöntőt mond: FABÉNYI Julia, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum igazgatója és Javier VALDIVIELSO ODRIOZOLA, a Cervantes Intézet vezérigazgatója
A kiállítást megnyitja: ACZÉL Petra egyetemi tanár, kommunikációkutató
Megnyitó performansz: Neil HARBISSON és Pol LOMBARTE: The Sonochromatic Piano
A kiállításról:
A szingularitás a (technológiai) fejlődésnek azon pontja, amikor az adott technológia túlnő az ember mentális képességein, és az ember számára nehezen értelmezhetővé, elképzelhetetlenül összetetté válik. Technológiai szingularitáson másként olyan lehetséges jövőbeli eseményt értünk, amikor a szuperintelligencia megjelenése miatt a technológiai fejlődés és a társadalmi változások felgyorsulnak, olyan módon és sebességgel változtatva meg a környezetet, amit a szingularitás előtt élők képtelenek felfogni vagy megbízhatóan megjósolni. A szingularitások környezetében az általunk ismert összefüggések, törvények érvényüket vesztik, a hagyományos logika és kauzalitás nem működik.
A kiállítás alapvetően napjaink technológia fejlődésének a mindennapi életre gyakorolt erőteljes hatásáról szól. Nem egyszerűen az egyre újabb és fejlettebb médiumok és technikák állnak fókuszában, hanem azok következményei a társadalomban, az egyén életében. A kiállításban látható, a változásokra fókuszáló képzőművészeti művek sokféle megközelítést alkalmaznak, hogy megvizsgálják és stratégiákat javasoljanak az új kihívásokhoz. Olyan közismert jelenségek művészeti szempontú megközelítéseivel találkozhatnak az érdeklődők, mint a fake news, deepfake, digitális detox, life-hack, filter bubble, alternatív tények, CGI, mesterséges intelligencia, ro(bot)ok, online halhatatlanság...
Az ikOn archívumában az összes 2000. januárja óta feltöltött esemény megtalálható.
archívum