esemény
SOL+ | Halász Péter Tamás | Csikász Galéria

kurátor | Áfrány Gábor médiaművész

megnyitó | 2021. november 26. 17:00

a kiállítást megnyitja | Horváth Márk filozófus

a kiállítás bezárása | 2022. január 9.

Élsík / 3 pont kijelöli a síkot.
Az avantgárd utópiák szertefoszlottak. A design elérte a genetikai kódot. Antropocén – az emberi tevékenység a Föld ökoszisztémáira gyakorolt jelentős és globális hatása nem kérdés. 
A valósághoz való viszony nem változott évezredek óta, a balta se, csak a technológia lecserélte acélra a követ. A kultúra díszletei takarják az erőszakra épülő szerkezetet.
 
 
Halász Péter Tamás (1969) a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán végzett Maurer Dóra tanítványaként 1998-ban. 
Halász Péter Tamás előszeretettel készít olyan mérnöki precizitással tervezett különleges installációkat, amelyek társadalmi, gazdasági, ökológiai problémákra mutatnak rá. Gyakran nyúl a minap még használt, majd hamarosan elavultnak ítélt, kiselejtezett gépi alkatrészekhez, de nemesebb anyaggal – köztük a gránittal – is dolgozik. A különböző fizikai szituációk modellezése, a szokatlan anyag- és formatársítások mélyen átgondolt kérdésfelvetéseken alapulnak. Egy-egy műalkotásában első látásra meghökkentő, ugyanakkor egymáshoz képest meglepően logikus jelentésrétegek összegeződnek. 
Racionálisan felépülő művészetében az álmot, az ember legbensőbb szubjektív élményét is racionálisan közelíti meg. Új installációinak motívumrendszerébe olyan, a külvilágot megidéző jelképeket emel be, amelyek különféle világpolitikai jelenségekre, számítógépes operációs rendszerekre, az ökoszisztéma problémáira vagy az emberi agresszióra utalnak, miközben a legszemélyesebb emlékeket, élményeket is bevonja leleplező vagy éppen rejtekező megjelenítésekkel. Éppúgy kihasználja a nézőpontok váltakoztatásából származó látványértelmezések variálhatóságát, mint ahogy szívesen alkalmazza a szimbólum értékű nyelvi játékokat is. Alkotásaiban jelentős szerepet kapnak az optikai jelenségek, a tükröződés, az éles fényhatások, a felvillanó vagy a vibráló fényeffektusok. S miközben a fizikai valóságot leképezi, a realitás látszatvalóságával is szembesít minket. Ebben az összecsúszott kondícióban kell magunkat, a személyes énünket felismerni: választ keresni arra, hol a határ álom és valóság között, hogyan találhatunk rá önmagunkra a szimbolikus rendből kilépve, a realitás határain túl.'
 
Egyéni kiállítások
2019 Tripod, ART CAPITAL, Vajda Múzeum, Szentendre
2016 SUPREMACY, acb Attachment, Budapest
2015 Power is over, Taste Modern, Loffice, Budapest 
2014 FÉNYGLÓBUSZ, Budapest Galéria, Budapest
2013 Tiszta fej, Parthenon-fríz terem, MKE,  Budapest
2012 Solution, Art9 Galéria, Budapest
Piszkos fény, acb Galéria, Budapest
2010 VOLTA NY 2010, New York 
2009 Partition_, acb Galéria, Budapest 
2008 Lopakodó – Első Forma 3, Irokéz Galéria, Szombathely
2007 Első Forma 2, K.A.S. Galéria, Budapest
2006 First Form, Tűzraktér, Budapest
2006 Első Forma, Tűzraktér, Budapest
Valódi szimuláció, a szimuláció valósága, Stúdió Galéria, Budapest 
2004 Out of Range, Óbudai Társaskör Galéria, Budapest
2000 Protokoll Contemporary Art Studio, Cluj-Napoca, Romania
 
A kiállítás az aktuális jogszabályok betartásával látogatható.
Jótanács

Ha egy névre vagy címre kattint az artRoll oldalakon, akkor az ikOn kilistázza, hogy az adott személy vagy esemény hol fordul elő az ikOn oldalain.