esemény
Zoompark | Batykó Róbert | Paksi Képtár

megnyitó | 2021. november 26. 18:30

a kiállítást megnyitja | Fehér Dávid

web | https://www.facebook.com/event...

a kiállítás bezárása | 2022. február 27.

cím | Paksi Képtár

Térkép

Batykó Róbert: ZOOMPARK


Paksi Képtár
/// 2021. november 27. - 2022. február 27.

 

Megnyitó: 2021. november 26. (péntek) 18.30

A kiállítást Fehér Dávid művészettörténész nyitja meg.

 

Batykó Róbert (1981) életműve sorozatról sorozatra épül, mióta 2005-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A művész elmúlt másfél évtizedben létrehozott művei bár több korszakra tagolhatók – hiszen számos egymástól eltérő szériára épülnek –, eddigi pályájának egészében mégis az a különleges, hogy az ívét páratlanul konzekvens módon feszítette ki. Batykó a tárgyportré műfaját fogalmazza újra és újra képeivel, amik a fotórealista és az absztrakt szemlélet rendkívül egyedi elegyét képzik. A figurativitás és az absztrakció hibriditása a digitális képek tematizálása révén erősödik fel leginkább Batykó festészetében, de a művész nem csak ezzel a két látszólag ellentétes stiláris fogalompárral operál. Legalább ilyen fontos művészetében a digitális alapokon nyugvó megtervezettség, és a precíz segédeszközökkel is megtámogatott kivitelezés összjátéka a véletlennel. A véletlen, a „hiba” jelenti az expresszív gesztus legkontrollálhatatlanabb, legelemibb formáját a művész számára, aki a festőiség ezen aspketusát egyre inkább aktivizálja az életművében, így sorozatai értelmezhetők akár úgy is, hogy azok egyre inkább a véletlen, az expresszív festői gesztusok kutatása-felé tartanak.


Batykót nemcsak az utóbbi években, hanem már a 2000-es évek eleje óta foglalkoztatták a digitális képszerkesztés és formaképzés festészeti lehetőségei. A művész már a pályája kezdetén a digitális képekre, képfolyamra reflektáló festményeket festett. Ez a tény mintha csak az utóbbi időben került volna fókuszba, a 2016 óta festett számítógépes hibaüzeneteket feldolgozó művek, vagy a még későbbi, 2018-as vektorgrafikus interfészekre emlékeztető festményei kapcsán.


Jelen kiállítás a különböző korszakok és sorozatok áttekintését nyújtja, a kétezres években készült emblematikus szürke háttér előtt megjelenő zenei eszközök és munkagépek tárgyportéitól és globális márkák logóitól kezdve a hollandiai alkotói periódusában készült városi "szemét-képeken", kamion- és csomagolás-képeken keresztül egészen az elmúlt évek digitális és média képek inspirálta sorozatokig.

 

A kiállítás az acb Galériával együttműködésben jött létre.


Támogatók: Nemzeti Kulturális Alap; Honfi Zsolt, műtárgyszállítás

 

 

Jótanács

Az ikOn artKomm levelek nem mindenben helyettesítik a postai meghívókat, de az ikOn használatával intézményenként átlagosan 4 havonta sprólható meg annyi papír, amennyi egy fa életét jelent(het)i.