Bodoni Zsolt a közelmúlt anyagából válogató kiállítása hibrid műalkotásokat sorakoztat fel.
Bár a hátulról megvilágított képek ötlete látszólag egyöntetűen azonosíthatóvá teszi a kiállított anyagot, ezek tartalmi és technikai komplexitásukban különböznek egymástól. Ráadásul teljesen tudatosan építenek a művész korábbi munkáinak motívumrendszerére, annak ironikus továbbgondolására. Bodoni képei a művészet egyetemes történetének és saját munkáinak kulcselemeit ismétlik és keverik. Mindezt oly módon, mint amikor a kollázstechnika két elem egymás mellé helyezésével, de ezek felett hoz létre egy szabad szemmel nem látható újdonságot.
Az így keltett hatást a hibrid képalkotó technika nyomatékosítja. A hátulról jövő megvilágítás a kollázs jelentésbővítő jellegét mintegy mozgóképszerűen, tehát az időbeli egymásra következés révén aknázza ki. Ugyanabban a képkivágásban, a különböző fényhatások révén a festett felület két egymásra következő kompozíciója áll elő. A fény bizonyos helyzetekben csak elölről, másokban pedig csak hátulról éri a festett, megmunkált felületet. Ez a fajta festészet a látványelemeit és az emberi érzékekre gyakorolt hatásait tekintve bizonyos helyeken nagyon hasonlóvá válik ahhoz, amit a korai filmművészetben érvényre jutó montázstechnika hozott létre.
Zuh Deodáth Phd