Finisszázs - Szabó Beáta: A fény sebei, a színek anatómiája | Szabó Beáta
kurátor | Dankó Réka
megnyitó | 2017. szeptember 28. 17:00
a kiállítást megnyitja | Sóki Diána művészeti menedzser
a kiállítás bezárása | 2017. október 25.
cím | MNM Semmelweis Orvostörténeti Múzeum
Az MNM Semmelweis Orvostörténeti Múzeuma tisztelettel meghívja Önt Szabó Beáta: A fény sebei, a színek anatómiája
című kiállításának finisszázsára.
Vajon milyen lett a kész alkotás?
Szabó Beáta a múzeum kertjében a kiállítása ideje alatt közel 3 héten át készítette művét.
Lerántjuk a leplet!
Záróbeszédet mond: Sóki Diána kulturális menedzser, kutatási területe: kortárs irodalom, testelmélet és intermedialitás
A finisszázsra érkező vendégeink 16 órától ingyenesen megtekinthetik az állandó és az időszaki kiállításainkat is!
A kiállításról:
Nyílt. Bensőséges. Esendő. Őszinte.
Szabó Beáta festőművész az emberi lét sérülékenységével, tisztaságával, nyughatatlanságával foglalkozik. Képeinek témája a lélek és a test kapcsolata, annak szimbólumrendszere. A keleti filozófiák megközelítése szerint a szervek különböző lelki képességek székhelyei, fizikális megtestesülései és kivitelezői is egyben. Amint a bensőnk megsérül, testi tüneteink lesznek. Ha valamit elhanyagolunk, vagy elfojtunk magunkban, arról szervezetünk üzen nekünk. A tüdő légzőrendszerünk legfontosabb része, ez szűri meg az életet jelentő levegőt, ahogy a testbe beáramlik. A gyomor átvitt értelemben az egyéni ízlések,
igények kielégítésére szolgál. A húgyhólyaghoz rendelik az érvényesülést, az akarat tettre váltását. Az epehólyag funkcióköréhez a döntési képességet, míg a szívhez az irányítást kapcsolják. A megélések hiánya, a szervek alul vagy túlműködése alakítja ki a szervezet sajátos színezetét, az egyént magát.
A színek anatómiája a színek struktúráját és szerveződését foglalja magában. A festmények a megélt érzelmi és szellemi tartalmakat impasto technikával (a festék vastag felhordása) hozzák még közelebb, teszik azokat megfoghatóbbá. A sgrafitto módszer használatával (a festék visszakaparása) fokozódik a képek térbeli és érzelmi hatása, mélysége. Azzal, hogy a művész közvetlenül a kezével alkalmazza e technikákat, direkt kapcsolat jön létre közte és a mű között, ami ösztönös kifejezési módot tesz lehetővé. Az eredmény: lüktető alkotások, amelyeknek nyers tisztaságukban rejlik őszinteségük, erejük.
A kiállítás kurátora:
Dankó Réka művészeti menedzser
Korrektúra és fordítás: Bodóné Hofecker Zsuzsanna
Az ikOn archívumában az összes 2000. januárja óta feltöltött esemény megtalálható.
archívum